Schorem

In 2011 begonnen de nuchtere ondernemers Bertus en Leen barbiershop Schorem. Een plek waar mannen zichzelf en onder elkaar kunnen zijn en waar je slechts kunt kiezen uit twaalf klassieke kapsels. Hun winkeltje in Rotterdam groeide tot hun eigen verbazing uit tot een internationale hype. Ze treden nu over de hele wereld op voor zalen vol uitzinnige fans en ontwikkelden de zeer succesvolle eigen haarvetlijn Reuzel, die inmiddels in 85 landen wordt verkocht. Mede dankzij hen is het vak van barbier met een wereldwijde revival bezig. In Schorem vertellen de eigenzinnige ambachtsmannen openhartig over hun roerige jeugd, de wilde avonturen van hun rocksterrenbestaan, de kunst van het ‘dicht bij jezelf blijven’, depressies, podiumangst, tomeloze ambitie, succes en hun vriendschap, die inmiddels zo’n vijfentwintig jaar duurt. Een vrolijk, aangrijpend en aanstekelijk boek over twee tegenpolen.

Schorem in de media:

Schorem is verkrijgbaar bij de volgende online shops.
Ook als e-book.

Site by Alsjeblaft!